dijous, 7 d’octubre del 2021

 LA FERRADURA


La ferradura és considerada un dels símbols més antics del món. Segons la llegenda, era al segle X quan a San Dunstan se li va aparèixer una horrible criatura amb forma d’animal i home. Aquest li va demanar que li posessi dues ferradures, així, San Dunstan Va descobrir que es tractava del diable. Llavors, va decidir clavar-li dues ferradures fins aconseguir que el diable li supliquesi clemència.   

 A partir d’aquí, la ferradura és coneguda com l’element capaç de foragitar el mal. Donat que en aquesta època les cases sofrien molts atacs d’animals, es van començar a col·locar ferradures per a que aquestes els espantesin si eren enviats pel diable. Per això, ara podem trobar aquest símbol clavat en les portes de les cases, estables o graners com un acte màgic de protecció.

Per a mi, l’ús d’aquest símbol com amulet em transmet sort, també l'utilitzo com un talismà per allunyar els mals. Per això, a la meva casa hi ha posada una ferradura que em va regalar la meva àvia quan ens vam mudar a la nostra casa, ella sempre diu que es un símbol que atrau la bona fortuna.

Per això, quest símbol em recorda a la meva àvia: a ella li agradava passar temps amb els animals que tenia el seu pare al poble, i la ferradura li recorda als moments de quan n'era petita.

Ella sempre em deia que allunyava el mal i portava bona salut per a tota la seva familia. 

Al meu clauer sempre porto una ferradura petita on hi ha gravada la paraula sort.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

  SANT BOI