divendres, 5 de novembre del 2021

LA VIDA I LA MORT

 En aquesta nova entrada del blog ens centrarem en el sentit de la vida i de la mort. 

Cercant informació, m'he assabentat que segons l'etapa, el moment o el lloc, el concepte de la vida i la mort varia molt:  durant la Il·lustració no serà el mateix que durant el Modernisme; tampoc serà el mateix per filòsofs clàssics que pels filòsofs Contemporanis.

Però jo em centraré en el sentit de la vida i la mort segons la perspectiva religiosa, científica i psicològica.


LA VIDA

En el cristianisme, el propòsit de la vida és assolir la salvació divina mitjançant la gràcia de Déu i la intersecció de Crist. El principal  propòsit que s'aplica a tots els éssers humans és conèixer i gaudir de Deu. Segons el Nou Testament Déu desitja tenir relacions amb els humans tant en aquesta vida com en la que s'ha de venir, i això només és possible si es perdonen els pecats. 

Per un altra banda, el sentit de la vida per la psicologia pot variar segons el psicòleg. Per comentar la vida utilitzarem el pensament de Viktor Frankl, segons ell, hem de trobar un propòsit, en asumir una responsabilitat per a nosaltres mateixos. Només sentint-nos lliures i segurs de l'objectiu que ens motiva, serem capaços de generar canvi per crear una realitat molt més noble. 

SÍMBOLS DE LA VIDA

Encara que pugui tenir un significat matemàtic, filòsof o astrònom, per a mi té un significat molt personal.

Des de el meu punt de vista significa que la vida no té límit. A més, la meva millor amiga em va regalar pel meu aniversari una polsera amb aquest símbol i em recorda a ella. Per això, té molt significat ja que em recorda a ella.


L'arbre de la vida simbolitza per a moltes persones la unitat de la vida.  També, és un amulet místic ple de simbologia i que apareix a moltes llegendes. Atrau energia positiva i protegeix de la negativitat i el mal. 


LA MORT

La mort simbolitza diverses coses segons el punt de vista:

Segons la ciència, el fi de l'existència de l'ésser humà i de la mateixa vida, és un fet a partir del qual és impossible que la vida continui una vegada ocurrida aquesta. 

Molts psicòlegs esmenten aquest procés de pèrdua "dol". En un sentit biològic, es pot dir que la mort és la detenció completa i definitiva de les funcions vitals. L'existència de la mort arriba a ser un estimulant per el desenvolupament de es persones. 







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

  SANT BOI